Debata o Powstańczych wartościach

plakat_QR_code_lokalizacja_Pasta

Co stało się z ideałami, w które wierzyli Powstańcy? Czy zamieniliśmy
je na wygodne życie? Agencja komunikacji Hypermedia Isobar
we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego namawia
do udziału w debacie o powstańczych wartościach, przy użyciu nowych
technologii i mobilnych form przekazu (fotokod QR).



67 lat od wydarzeń z sierpnia 1944 roku, wspólnie chcemy zainicjować
powszechną dyskusję o wartościach, o które walczyli Powstańcy, stawiając
kluczowe pytania:

Czy powstańcze wartości nadal są aktualne i ważne dla współczesnego
Polaka?
Czy honor, przyjaźń, poświęcenie wciąż są obecne w naszym życiu?
A może przyjaźń to już tylko statystyki Facebooka?
Czy miarą odwagi stało się przechodzenie przez jezdnię na czerwonym
świetle albo jazda motorem na tylnym kole?

Od 9 sierpnia mieszkańcy Warszawy będą mogli wziąć udział w wirtualnej
dyskusji. Dzięki zastosowaniu technologii fotokodu QR otrzymają dostęp
do informacji, które związane są z historią powstańczej walki.

NA WARSZAWSKICH ULICACH:

W dziesięciu wybranych miejscach stolicy, które nawiązują do konkretnych
wydarzeń z sierpnia 1944 roku, zawisną plakaty-portale mówiące o takich
wartościach jak: odwaga, poświęcenie, przyjaźń, niezłomność, honor
i upór.

Aby wziąć udział dyskusji należy zeskanować kod QR (tzw. fotokod) umieszczony
na każdym plakacie. Na ekranie telefonu komórkowego wyświetli się opis miejsca
wraz z dodatkowymi informacjami. Pojawi się też możliwość pozostawienia
swojego wpisu. Największym atutem aplikacji jest natychmiastowy udział
w dyskusji z poziomu ekranu własnego telefonu.

Plakaty będą dostępne w następujących punktach:

ul. Miodowa 22/24 – Zestrzelony Liberator
ul. Sanguszki 1 – PWPW
ul. Zielna 37 – PAST-a
Ogród Saski – Przemarsz „Zośki”
ul. Anielewicza – Obóz „Gęsiówka”
ul. Puławska 113a – Królikarnia
Bulwar Flotylli Wiślanej – Statek „Bajka”
ul. Wolska 40 – Pałacyk Michla
ul. Długa 13/15 – Defilada
Aleje Jerozolimskie 23 – Aleje.

NA FACEBOOK’u, W SIECI:

Za pomocą specjalnej aplikacji na Facebook-owej stronie Muzeum Powstania
Warszawskiego www.facebook.pl/1944pl użytkownicy będą mogli dodawać swoje
wpisy i przeglądać opinie innych uczestników dyskusji.

Na Facebook-owej stronie Muzeum będą również widoczne wpisy dokonane
za pomocą Foursquare i Twitter, a uczestnicy dyskusji będą mogli swoimi
opiniami podzielić się ze znajomymi z Facebooka, Naszej klasy, Twitter-a, Blip-a
i Wykop-u. Debata o powstańczych wartościach ma więc szansę odbić się
szerokim echem wśród internautów.

Historia opowiedziana współczesnym językiem

Najnowocześniejsze technologie mobilne bywają często wykorzystywane jedynie
do kreowania powierzchownych emocji. My chcemy pójść znacznie dalej.
W projekcie dla Muzeum Powstania Warszawskiego technologia jest tylko
narzędziem do wywołania głębszych refleksji – powiedział Maciej Nowicki,
Managing Creative Director, w agencji Hypermedia Isobar.

Muzeum Powstania Warszawskiego realizuje wiele projektów, w których zachęca
młodych ludzi do dyskusji o Powstaniu Warszawskim. Staramy się dostosować
język opowiadania o kulturze i historii wykorzystując m.in. nowe technologie
i narzędzia, popularne i lubiane zwłaszcza przez młodzież – powiedział
Jan Ołdakowski, Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

Za pomysł i wykonanie aplikacji odpowiedzialna jest agencja komunikacji
Hypermedia Isobar. Przygotowaniem kampanii w wybranych lokalizacjach
zajęła się agencja komunikacji Out-of-Home (OOH) – firma Posterscope.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Ciekawe? Podziel się!
  • Wykop
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Google Buzz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.